4 Aralık 2010 Cumartesi

Hızlı Giden At?


Burayı twitter’a çevirdin, uzun yazıyorsun eleştirilerine bir yenisi daha eklendi. Çok yazıyorsun, seni takip etmek mümkün değil, hangi birini okuyalım? Bir de Hızlı giden atın boku seyrek düşer diye birşey duydum bunun üzerine. Gündelik hayatta bu atasözüne aşina olsamda, içeriğini hiçbir zaman çözememişimdir. Ben de biraz araştırdım ve en güzel anlatımı ekşide buldum sanırsam fakat genede benim burdan çıkarmam gereken dersi anlamış değilim;

ayni guzargahta yanyana giden iki at dusundugumuzde anlamini kolaylikla kavrayabilecegimiz atasozu. 

ayni noktadan ayni istikamate dogru hareket eden ve ayni siklikta sican fakat biri hizli, biri yavas giden iki at dusunursek, ayni guzargah uzerinde yuruyecek herhangi biri, hizli giden atin bokuna daha seyrek rastlayacaktir. bu durumda o kisinin relatif bakis acisina gore hizli giden atin boku seyrek duser. 

bu soz gundelik hayatta bicok farkli duruma uyarlanabilir. misal, cok calisan cabalayan insanlar, digerleri kadar siklikla sicsalar da digerleri olduklari yerde dururken onlar hayatta daha cabuk yol aldiklari icin hatalari ucuncu kisiler tarafindan o kadar dikkat cekmeyecektir.”

Vize haftasına girmeden önce “muhtemelen en çok yazımı bu hafta yazacağım” dediğimi hatırlar gibiyim. Bunun sebebi çok açık, boşum. Ders çalışmadığım için yapacak bir işim yok. Bütün gün evde olmam sebebiyle de aklıma gelen şeyleri, beni yalnız bırakmayan bloğumla paylaşıyorum. Bundan öte, çok yazıyorsun cümleciğini 2 ay için değerlendirecek olursam; Birikmişim varmış! diyebilirm. Zamanla ayda 3 5 yazıyada düşebilirim, buraları tamamen terk de edebilirim. Bu konuda şimdiden birşeyler söylemek doğru olmaz.

Tanım, açıklama tamamen alıntıdır.  

2 yorum: