29 Kasım 2010 Pazartesi

Get rich or die tryin’

Başlığı ingilizce yazmak zorunda kaldım, çünkü kısaca özetliyecek şekilde türkçeye çeviremedim. Türkçeye, zengin ol yada denerken öl, zengin ol yada ölene kadar dene olarak çevirebiliriz. Amerikanlar bir şeyle uğraşırken, bir şey yapmayı denerken I’m trying kullanıyorlar ilk olarak, denemekten öte bir seviye ise Try HARD! , bunu da daha çok dene, kendini zorla olarak çevirdikten sonra, denemekte son nokta olan Die Tryin’ geliyor, ölümüne yani..

Bu cümleyi seçmemin sebebi ise;
bir insanın nasıl parayla kafasını bu kadar bozabileceğiyle ilgili. Bu nasıl bir tutkudur, bu nasıl bir yaşam tarzıdır ben çözemiyorum. Benim küçük beynim bunu anlayamıyor. Aslında biraz özenmiyor değilim. Çünkü dünyevi yada uhrevi herhangi birşeye böylesine bir tutkuyla bağlanmak, onun için ölmeyi göze almak bana göre değil. Aslında böyle bağlanabileceğim birşey karşıma çıkmadı demek daha doğru olur. Hayatımda bir kere Try HARD! Seviyesine yükselebildim denemek konusunda. Aslında başka bir açıdan bakarsam olaya, deneyip içimdeki bir parçayı öldürdüğümü kabul edersem Die Tryin’ moduna girmiş bile olabilirim zamanında ama deyim bunu anlatmıyor, gerçekten ölmekten bahsediyor. Neyse ben kendimi mecazen yapmış olarak kabul ediyorum genede.

Zengin olabilmek için ölümüne bir mücadeleye girmek nedir? Ben bunu yapamıyorum, belki sıkılgan olmamla bir alakası da olabilir, benim karakterime uygun bir yaşam felsefesi değil. Sadece paradan bahsetmiyorum, ders olsun, iş olsun, sosyal ilişkiler olsun. Hatta bazen denemek bile yorucu geliyor bana, denediğim zaman ise sıkıldıktan sonra olmaz bu deyip bırakabiliyorum işi yarım bir şekilde. Notlarımı yüksek getirmem gerektiği hakkında sağda solda atıp tutarken, malum içinde bulunduğumuz hafta vize haftası olmasına rağmen, ben yazılar yazıyorum, odamı toparlıyorum, evin tavanındaki örümcek ağlarını temizliyorum.. Yaptığım tek mantıklı iş, ders notlarını masanın üzerine çıkarmak oldu, devamı gelecek umarım..

Konuya ilham kaynağı olan bir video eklemek istiyorum. Tahmin edebileceğininiz üzere 50Cent’ten geliyor(2Miyon doları , çook pahalı Lamborghini sinin bagajına yerleştiriken ki mutluluğuna, gözündeki ışığa hele bir bakın);

1 yorum:

  1. Zengin ol yada uğraşırken öl. İçerisinde bu cümlenin geçtiği bir kitaba rastladınız mı? Elime bir kitaptan çekilmiş bir fotokopi geçti. İçerisinde burada değindiğiniz cümle geçiyor. Fotokopi de kitap veya yazar adı ise yok. Belki bana yardımcı olabilirsiniz.

    YanıtlaSil