3 Ekim 2010 Pazar

Karl Olsberg-Sistem


Yakın zamanda bitirme şerefine ermiş olduğum Karl OLSBERG adlı güsel insanın türkçeye çevrilmiş(ne yazıkki) tek kitabı SİSTEM den bahsetmek istiyorum biraz. Kitabı anlamak için once yazarın geçmişini biraz bilmemiz gerekiyor bence. Doğum tarihinden bahsetmeyeceğim tabiki. Bu adamın hayatında ilginç birşeyler olmuş ondan bahsedicem.

Kendisi genç yaşında, bilinçli olarak mı bilemiyorum tabiki üniversite de işletme üzerine eğitim görmüş. Eğitimi sırasında mikro makro ekonomi ruhunu doyurmamış olmalı ki C++ falan çalışmaya başlamış kendince. Devamında öğrendiklerim boşuna gitmesin diyede bir kaç bilgisayar oyunu yazmış.. İşletme diplomasını aldıktan sonra, madem oyun yazcak kadar bu işin içine girdim, ben en iyisi Yapay Zeka(AI) üzerine doktora yapıyım demiş. Gerçekten etkileyici. Bunlarda yetmezmiş gibi 2tane şirket kurmuş eğitimi bitince, biri yazılım biri multimedia üzerineymiş..Ayrıca ekonomi danışmanlığı yaptığını da okudum bir yerde..

Tebrikler Karl! Dünyanın senin gibilerine ihtiyacı var.

Biraz da kitaptan bahsetmek gerekirse , her sene ülkemizde bir tane baş gösteren kaliteli bilim kurgulardan(Bu yılın Olasılıksız'ı olabilir). Kitaba başlayalı bir hafta olmadı, sürükleyici olduğunu söylemeliyim. Normalde böyle bir kitabı 2 gecede bitirebilcekken neden bu kadar uzun sürede bitirdiğimi şöyle açıklayayım; tadı damağımda kalsın diye tabiki ; ) 100 sayfa okuduğumda kendime kızıp hemen bıraktım kitabı. Böyle değerli bir kitap her zaman ele geçmez. Bir kaç gecede bitmemeliydi tabiki..

Yazarın bu konudaki bilgilerini göz önüne alınca Yazılım alanının Paul Coelho’su demek geliyor içimden..

Ayrıca yakında beyaz perdede görüceğimizi de söylemek istiyorum. O yüzden film çıkmadan kitabı okumalısınız eğer bilim kurgu-gerilim tarzı filmleri seviyorsanız..Tabi film Alman bir ekip tarafından çekilecekmiş,belkide anca internetten takib edebiliriz..

Can yayınlarından ricam(nacizane) bu yazarın daha fazla kitabı türkçeye çevrilsin(çevirmen Ömürnaz Kurt’un emeklerini de unutmamak lazım tabiki)..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder