11 Mayıs 2012 Cuma

Tek noktaya oto-focus özelliği.

            Sorunlarımın neden kaynaklandığını tespit ettim galiba sonunda. Bende odaklanma problemi var ama öyle bildiğimiz odaklanma problemlerinden değil. Normal şartlar altında hiper-aktif çocuklardan falan bildiğimiz odaklanma sorunu, bir şeye odaklanamama sorunudur. Ben de ise tam tersi bir durum söz konusu anladığım kadarıyla.

            Mesela ben şu an yazı yazıyorum ya, başka hiçbir şeye kaymaz gözüm. Ne saatin farkında olurum ne de arka planda çalan müziğin. Tamamen koparım her şeyden. Şu an savaş çıksa, bombalar düşse camımın önüne farkında olacağımı sanmıyorum.

            Mesela ufak bir problem olsun, gömleğime salça sıçrasın yemek yerken. Ben o salça izini çıkarana kadar ne yediğimi de unuturum, kimle yediğimi de.

            Mesela çok ufak bir problemim olsun kendimle ilgili, ne bileyim sivilce çıksın yanağımda kocaman bir tane. Ben aynaya baktığımda sadece onu görürüm. Çok defa saçlarıma hiç bakmadan ayna karşısından ayrıldığım olmuştur bu yüzden. Saatler sonra fark ederim saçlarımın yataktan kalktığımda ki gibi durduğunu.

            Mesela biraz para biriktireyim derim. O kadar çok düşünürüm ki bu konuyu gereksiz yere para harcamamayı unuturum. Parayı kasaya uzatırken sorun bana: “sen para mı biriktiriyorsun” diye, “evet, kemeri sıktım bu ara” diyebilirim parayı uzatırken.

            Mesela bir şarkıyı çok seveyim, sözüyle, müziğiyle. Bütün gün onu dinlerim ben, istersem çok sesli müzik çalan bir mekanda saatlerce kalayım, değişmez dilime dolanmış olan müzik.

            Mesela ufak bir şey canımı sıksın, ne bileyim arkadaşımla tartışayım falan. O gün ne olursa olsun -benim hayatımda olabilecek en mükemmel şey bile olsa- dağıtmaya yetmez aklımı.

            Olaya ne kadar geniş açılı baktığımı düşünsem bile, daha önceden kabullendiğim şeyler ya da benim gündemimde olan şeyler(kısa ya da uzun vadeli olabilir, fark etmez), öyle bir kapıyor ki bakış açımı, hiçbir şeyin farkına varamıyorum. Kendi kendimin farkındalık düzeyini, algı seviyemi aşağıya çekiyorum.

            Meslek icabı biz böyleyiz diyeceğim ama ben bu diplomayı almadan önce de böyledim. Tabi bu kadar çok olduğunu iddia edemem. Algoritmanın doğası bu sonuçta. Hiç program yapamama şaşmamak gerek. Neyse daha fazla dağıtmadan bitiriyorum.

            Genel olarak sorunlara odaklanmaya meyilli bir karakterim olduğundan, düşünün siz benim halimi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder