14 Nisan 2011 Perşembe

Başarı nedir ki?

Başarı nedir ki? Bir otoritenin onaylaması, uygundur demesi gereken bir şey mi ?

Kimsenin bilmediği bir şeyi başaran, ancak bu başarıyı kimsenin bilmediği ve bilmeyeceği bir durumda o başarı sayılmaz mı ?

Sanki işin içine süper ego girdiğinde, ben başardım gerisi önemli değil gibi birşey düşünülebilir. Ama bu konuda şartlanarak büyüyoruz hepimiz yada en azından bana öyle geliyor.
           
 İlk okulda orta okulda özel sınıflara girmek için bazı sınavlarda başarılı olmak, liseye geldiğimizde lise sınavları; yok fen liseleri yok süper liseler, herşey notlarla puanlarla ölçülüyor. Üniversite desek gene aynı şeyler. Sonrasında da sistem aynı şekilde işliyor tabi. Not ortalamasıyla Ales,üds,tus puanlarıyla. Heryerde puanlar, birilerine birşeyler kanıtlama çabaları.

            İşin başında kimse kişinin potansiyeli ile ilgilenmiyor. Bakmıyor, görmüyor bile. Çalışmak öğrenilecek birşey, ama potansiyel olmadıktan sonra başarı imkansız gibi. Herşey kişinin sınırlarında bitiyor. Ancak alıştık ya bir kere, yarış atları gibi koşturmaya.

Çözüme gelicek olursak, önde tutulan potansiyel olmalı, ilerisi tamamen buna göre şekillenmeli bence. Olay puanlardan ibaret olmamalı. Ödüller kişinin başarısını göstermemeli.

Ne biliyim, anlatamadığımı bilsemde. İlk defa ciddi bir mesele de yazı yazmak istedim =) Bu da benim bakış açım, benim kayıp tarzım ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder